Извадено от книгите, от чекмеджето и от всякъде
За контакти:
Мемоари
Акира Куросава за филма си "Идиот" и въобще за Достоевски
Куросава е като всеки велик режисьор (около 1% от режисьорското световно множество) отличен и опитен сценарист. А не може да си сценарист (тоест драматург, литератор), без да следваш великата литература.
Относно "Идиот" - някои смятат, че чисто романово (като съшиване, сюжетно изграждане, фабулна яснота и неповторяемост на мотиви и завръзки) "Идиот" не е успешен роман (аз напр.; впрочем Достоевски го пише в чужбина, където тръгва след сватбата си с 22 год. по-младата Ана Григориевна; в чужбина го гони безпаричие, страстта към рулетката, залагането на вещи за пари, там погребват и една от рожбите си...). Но пък "идиотът" е най-завладяващият като идея герой на Достоевски - което е логично, княз Мишкин е мислен като микс на Исус и Дон Кихот.
Нейсе, ето какво казва знаменитият японец за филма си и за любимия си Достоевски.
[ОА]

* Куросава, Акира
Нещо като автобиография, или потта на жабата / Акира Куросава; Прев. от японски Ружица Угринова. - София : Наука и изкуство, 1

Автор: Акиро Куросава

Още преди «Рашомон» бях решил да екранизирам «Идиот». Достоевски е моят любим писател. Той ни помага да живеем в този свят. Чел съм много за творчеството му. Критическите есета помагат по-добре да се разберат неговите идеи и мисли. А и той е според мен много ясен писател. Ние въпреки желанието си за състрадание отвръщаме очи пред много голямото нещастие — той не го прави. Достоевски страда заедно с онези, които страдат. Способността му за съчувствие надхвърля човешкото — в него има нещо божествено.

Винаги съм смятал, че от този роман може да стане хубав филм. Достоевски е искал да направи портрет на един наистина добър човек. Ирония е, че е избрал за свой герой един идиот. Но наистина добрият човек може да изглежда луд в очите на другите. Това е трагичната история за погубването на един прост и чист човек. Правейки филма, разбрах по-добре автора. Той изглежда твърде субективен, но всъщност дълбоко в душата си остава напълно обективен. Достоевски сякаш провежда лабораторно изследване, показва поведението на човешкото същество в едно чисто и крайно състояние. Поради това персонажите му са чисти и странни. В неговото творчество има моменти, които остават недостъпни за нас, но този именно аспект може да се използува от киното.

g
t
f
02.12.2012 (пр. 04.04.2017) | Знаци: 1268 | Прегледи: 2912 | Сподели:

Съдържание / 59

Категории / 18

Имена / 38

Показалци / 8

Галерия / 49

Файлове / 4

Препратки / 2

По категории

Документалистика / 3

Есе / 2

Интервю / 4

История / 1

Мемоари / 24

Музика / 2

Наука / 8

Очерк / 3

Пародия / 1

Писма / 1

Предговор / 2

Публицистика / 3

Репортаж / 2

Романи / 1

Синопсис / 2

Стихове / 2

Философия / 1

Христоматия / 7

Посетете още

АНАПЕСТ

Анапест ДРАМОТЕКА

АНТОВЪ литархив

Buna Pomeranza

Yolina's Helvetia

GnoSEO : ГПЧЕ "Йоан Екзарх"